ראשי בלוג פילאטיס אימון פילאטיס לעיצוב וחיטוב הגוף

אימון פילאטיס לעיצוב וחיטוב הגוף

אימון פילאטיס הוא אחד הדרכים הנפלאות ביותר והיעילות ביותר לעצב את גופכם! אימון פילאטיס לעיצוב וחיטוב הגוף, הוא גם יעיל, גם מהנה ואינו דורש אנרגיה רבה. הוא עובד בעיקרו על שרירי CORE פנימיים, חיזוק שלהם, חיזוק היציבה ושריפת שומן איטית אך לאורך זמן. השיטה הכתה גלים ברחבי העולם ומכאן שהיא עובדת ויעילה. בואו איתנו לחקור את העולם הנפלא של הפילאטיס.

אימון פילאטיס לעיצוב וחיטוב הגוף
בתמונה: מתאמנות באימון פילאטיס

אימון פילאטיס - שיטת אימון שהכתה גלים בעולם

שיטת הפילאטיס הפכה לאחת משיטות האימון המפורסמות בעולם. מכוני פילאטיס מוכרים היום ברחבי העולם ולא סתם הדבר – פילאטיס ידוע כאימון יעיל וקליל לעיצוב וחיטוב הגוף, חיזוק שרירים פנימיים (שרירי ליבה או שירי CORE).

יעילות בעיצוב וחיטוב הגוף לאורך זמן

בניגוד לשיטות אימון אחרות שהן אינטנסיביות ועובדות בעצימות גבוהה ועם משקולות כדי לשרוף שומן ולחזק נפח שריר, הפילאטיס ידוע כאימון קליל יותר אולם עמוק יותר, ששריפת השומן בו נמשכת לאורך זמן וכך גם חיזוק השרירים. חיזוק השרירים אינו חיצוני כי אם פנימי ובכך היציבה משתפרת והגוף מתחזק באופן בריא ולאורך זמן. העבודה היא פעמים רבות בשכיבה על מזרן או בתנוחות שאינן מאמצות ובכך מאפשרות עבודת עומק טובה יותר כגון כיווץ שריר פנימי תנועה איטית אך נכונה ומותאמת. האימון הוכח כיעיל לאורך זמן, ומתאמנים מצליחים להתמיד עקב התאמתו לכל גיל ולכל אדם.

עיצוב וחיטוב הגוף לכל הגילאים

אימון פילאטיס מתאים לכל הגילאים. וודאי שהוא מתאים לגילאים מבוגרים ועד כדי מבוגרים מאוד. ניתן לבצע תרגילים בשכיבה, ישיבה או עמידה. התנוחות מותאמות למתאמן ולצרכים והעבודה היא עד טווחי תנועה אפשריים תוך הגדלת טווח התנועה לאט לאט ובהתאם. באימון זה יש עבודה על כח ועל גמישות ובעיקר על עמידות הגוף. הדבר המפתיע הוא התאמת האימון לגילאים צעירים יחסית. צעירים ברחבי העולם מצאו את האימונים יעילים עבורם יותר מאימוני כח, או בהמשך להם. במיוחד תקף הדבר לצעירים אשר יושבים שעות ממושכות בעבודה משרדית או לתלמידים היושבים גם הם שעות ממושכות בבית הספר ובלמידה בבית. הדבר המפתיע יותר, הוא גילאי הגן והיסודי, שאפילו עבורם הותאמו שיטות מיוחדות ונכנסו אל מוסדות הלימוד באופנים שונים כתכנית לימודים בריאה.

סוגי פילאטיס שונים לעיצוב וחיטוב הגוף

כיום התפתחו שיטות שונות של פילאטיס. הפילאטיס הבסיסי בא מעולם ההתעמלות למבוגרים, ואף התעמלות לא קונבנציונלית שעובדת בשכיבה ובתרגילים איטיים על היציבה. הפילאטיס הבסיסי עם כן ברובו בשכיבה על מזרן או עמידה ועבודה איטית עם הגוף. משם התפתחו שיטות שונות של אימוני פילאטיס, כגון פילאטיס מזרון, פילאטיס עם אביזרים שונים כגון כדור ומשקולות. כיום ישנם מכונים שונים המשלבים פילאטיס מכשירים. מדובר על מיטות זזות שאליהן ניתן לחבר מכשירים שונים כגון מוטות או חבלים, ובנוסף מכשירים מקובעים. שיטות אלו של פילאטיס הן אינטנסיביות יותר אך גם פרטניות יותר ובקבוצות קטנות ודורשות השגחה של מאמן. אולם הן נחשבות יעילות מאוד לעיצוב וחיטוב הגוף ולהשגת התוצאות הרצויות.

שילוב תזונתי לצד אימוני פילאטיס

לא סתם נאמר המשפט נפש בריאה בגוף בריא. אימון פילאטיס מעולה לעיצוב וחיטוב הגוף, אולם מאמנים רבים ממליצים לשלב תזונה בריאה ונכונה כדי להגיע לתוצאות מיטביות. וזה מה שאימון פילאטיס עושה – עצם העבודה על שרירים פנימיים, ההשפעה היא לטווח ארוך לאחר האימון. הגוף עובד לשרוף שומן ולחזק שריר, ובעיקר הוא מרגיש בריא יותר. לכן באופן טבעי מתאמנים רבים מדווחים על שיפור באכילה בריאה המגיעה ישירות מעצם עשיית האימון עצמו ומהעבודה הגופנית הנמשכת לאורך זמן.

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך

איך פילאטיס יכול לשפר את היציבה והגמישות שלכם
פורסם ע"י אפרת דגן ב 24 לאפריל 2024
היציבה והגמישות הם מסוג אותם הדברים שבגיל צעיר רובנו לא חושבים עליהם. אנחנו צעירים, נעים בלי שום בעיה ולכן זה לא מטריד אותנו. עם השנים המצב משתנה. כל תנועה הופכת להיות נוקשה יותר והגמישות שלנו נאבדת. זה נשמע לכם מוכר ואתם מחפשים את הפתרון לעניין? רוצים להתחיל לעשות משהו בנידון? אתם לא לבד. אנשים רבים, […]
כך תבחרו ציוד פילאטיס מקצועי
פורסם ע"י חן רוזנשטיין ב 28 לדצמבר 2023
בחירת הציוד הנכון לפילאטיס היא חיונית להבטחת אימון יעיל ומהנה. בין אם אתם מתחילים או מתאמנים מנוסים, רצוי שתיקנו ציוד פילאטיס איכותי. השקעה בציוד איכותי יכולה לעשות את כל ההבדל בהשגת יעדי הכושר שלכם. עם זאת, אפשר גם להבין כמובן את הבלבול שלכם. מאז שהפילאטיס נכנס לחיינו, אנחנו רואים עוד ועוד ציוד ואפשרויות לאימונים. לכן […]
מה פילאטיס עושה לגוף
פורסם ע"י רחלי הראל ב 24 לדצמבר 2023
פילאטיס צבר פופולריות כשיטת אימון שלא רק מחזקת את הגוף אלא גם משפרת את הגמישות. בנוסף, כשמדברים על יתרונות פילאטיס אי אפשר שלא לדבר על הרווחה הכללית שמשתפרת עם ההתמדה. לכן בהחלט אפשר להבין אתכם אם גם אתם תוהים: האם זה כדאי? האם מדובר על אחד מאותם ענפי ספורט שבאמת יש להם יתרונות רבים? האמת […]